Agata Gąsowska-Kramarz z KWW SLD Lewica Razem powiedziała, że komitet skupia się na budowie obwodnicy południowej Opola, mieszkalnictwie komunalnym, rozbudowie zaplecza rekreacyjnego w Opolu, a także punkcie rekreacyjnym na Malinie, który odciążyłby wyspę Bolko.
Robert Tistek z KWW Kukiz'15 zaznaczył, że rozwój województwa to pozyskiwanie inwestorów, a także płynność rzeki Odry, przeprawa mostowa w Brzegu, budowa infrastruktury drogowej, która jest naturalnym zadaniem samorządu województwa. Zwrócił uwagę też na malejący budżet sejmiku województwa.
Szymon Ogłaza z Koalicji Obywatelskiej przypomniał, że rzeka Odra i miasto Opole to nie jest domena sejmiku województwa. Opole jest miastem prezydenckim, Odra należy do rządowej instytucji. Kandydat wskazał, że w tej kadencji koalicja PO PSL MN w sejmiku wydała 600 mln zł na drogi. Zapowiedział konieczność rozwiązania problemu w Krapkowicach. Droga wojewódzka przechodzi tam przez jeden most i korkuje się całe miasto. W Kędzierzynie-Koźlu musi powstać rozwiązanie kompleksowe wyprowadzające ruch z centrum. Dodał, że trasy kolejowe nie są domeną samorządu, ale w mijającej kadencji PLK remontuje linię z Opola do Nysy z pieniędzy województwa. Chce przywrócić połączenie kolejowe z Głubczycami.
Herbert Czaja podkreślił, że Mniejszość Niemiecka inwestowała w szkoły, kulturę, odtwarzanie zabytków. Zależy im na poprawie i budowie przepraw mostowych na Odrze. Największy nacisk kładzie na współpracę z lokalnymi samorządami, tak aby inwestycje województwa współgrały z instytucjami gminnymi.
Bogdan Tomaszek z Prawa i Sprawiedliwości przypomniał, że polityków ocenia się po tym, czego nie zrobili. Sejmik powinien spojrzeć na infrastrukturę całościowo także pod względem gospodarki i bezpieczeństwa społecznego. Mówił o zbiornikach retencyjnych, a także o zanieczyszczeniu powietrza pyłami i benzenem.
Jerzy Ochman z Partii Razem mówił, że inwestycje powinny być dla ludzi, a nie dla statystyk. Partia będzie pilnować, aby każda złotówka z pieniędzy unijnych służyła ludziom, będzie zwracać uwagę na zrównoważony rozwój infrastruktury w tym linii kolejowych i ścieżek rowerowych.
Longin Bartnik z KW Wolność w Samorządzie mówił o planach zagospodarowania przestrzennego, które są domeną gmin. Samorząd województwa jego zdaniem może zobowiązać gminy, aby na etapie tworzeniu planów zagospodarowania przestrzennego były wykładane w sposób czytelny i sprawdzane przez specjalistów.
Piotr Kołodziej ze Śląskiej Partii Regionalnej mówił o podpisaniu umowy na budowę obwodnicy Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu. Pieniądze na inwestycje jego zdaniem powinny być z podatku VAT. W regionie powinno zostawać 3% tego podatku.
Antoni Konopka z PSL zwrócił uwagę, że obszary wiejskie to blisko 95% powierzchni województwa i 50% mieszkańców. Podkreślił, że trzeba inwestować także w komunikację w sołectwach, drogi lokalne, drogi transportu rolnego, a pieniądze można pozyskać z Unii Europejskiej. Priorytetem dla niego jest także infrastruktura związana z retencją wody, żeby wesprzeć interesy rolników.
Gośćmi Ringu Wyborczego byli:
Agata Gąsowska-Kramarz KKW SLD Lewica Razem
Jerzy Ochman KW Partia Razem
Herbert Czaja KWW Mniejszość Niemiecka
Piotr Kołodziej KW Śląskiej Partii Regionalnej
Robert Tistek KWW Kukiz'15
Longin Bartnik KWW Wolność w Samorządzie
Szymon Ogłaza KKW Platforma. Nowoczesna Koalicja Obywatelska
Bogdan Tomaszek KW Prawo i Sprawiedliwość
Antoni Konopka KW Polskie Stronnictwo Ludowe