- Dzisiejsze święto nie jest zbyt znane wśród konsumentów, ale ja od paru lat staram się robić spotkania z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta i propagować to święto. Jak powiedział John Kennedy, który nagłośnił to święto, „konsumenci to my wszyscy”. Wszyscy jesteśmy konsumentami i mamy swoje prawa – stwierdziła Płaszczyk-Waligórska.
- Pracuję jako rzecznik już kilkanaście lat i widzę, że konsumenci mają coraz większą świadomość. Na początku swojej pracy miałam po kilku konsumentów dziennie, teraz jest po kilkanaście osób osobiście i mnóstwo zgłasza się telefonicznie – informowała rzecznik.
- W Strzelcach Opolskich udzielam rocznie około 3,5 tys. porad, a w Krapkowicach, gdzie jestem na części etatu, około 2 tys. Poradnictwo to główne zadanie rzeczników konsumentów, bo najwięcej osób dzwoni pytając m.in. o usługi telekomunikacyjne, usługi z sektora energetycznego i wodnego czy usługi ubezpieczeniowe – dodała Małgorzata Płaszczyk-Waligórska.