Giuseppe Verdi skomponował Requiem w pełnym rozkwicie swych sił twórczych, gdy jego mistrzostwo osiągnęło punkt kulminacyjny. Sam wiedział, że dzieło przewyższa to, co dotychczas napisał. Za sobą miał już opery ze środkowego okresu swej twórczości – Trubadura, Rigoletta, Traviatę i Aidę. To dzieło sakralne jest generalnie zbudowane z trzech części: wstępu (Requiem i Kyrie), zróżnicowanej, 9-członowej części głównej (Dies irae) oraz rozbudowanego epilogu (Offertorium, Sanctus, Agnus Dei, Lux aeterna i kończące dzieło, wcześniej skomponowane, Libera me).
Colas Breugnon suita w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową z fletem Tadeusza Bairda.
Do słuchania od 23:05 do 1:00 w nocy zaprasza Marzena Mielcarek. Z autorką można kontaktować się mailowo: marzena.mielcarek@radio.opole.pl
Więcej informacji na podstronie Klasyka w Radiu Opole.
Audycja ma też swój profil na Facebooku – zobacz tu: Klasyka wieczorową porą.
Colas Breugnon suita w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową z fletem Tadeusza Bairda.
Do słuchania od 23:05 do 1:00 w nocy zaprasza Marzena Mielcarek. Z autorką można kontaktować się mailowo: marzena.mielcarek@radio.opole.pl
Więcej informacji na podstronie Klasyka w Radiu Opole.
Audycja ma też swój profil na Facebooku – zobacz tu: Klasyka wieczorową porą.