Grzegorz Haber o pożytkach płynących ze studiowania nauk politycznych, skutecznym marketingu wyborczym i popularności nowych mediów
Dowodem na to pożytki płynące ze studiowania nauk politycznych jest także uruchomienie na UO nowego kierunku: bezpłatnych studiów dziennych dla osób pracujących. To oferta dla tych, którzy chcą po pracy, po południu, zjawić się na zajęciach.
- To normalne trzyletnie studia zakończone licencjatem, choć będą miały nieco bardziej projektową formułę - mówi nasz gość. - Już mamy 16 chętnych, co pokazuje, że jest zainteresowanie i tym kierunkiem, i taką formułą studiowania.
Zdaniem Habera, politologia daje umiejętności z zakresu trzech istotnych dziedzin: komunikacji społecznej, znajomości systemu politycznego i wyborczego, wreszcie z politycznego marketingu. Ta ostatnia dziedzina jest kluczem do politycznego sukcesu a teoretyczne zalecenia z zakresu marketingu politycznego są coraz częściej wykorzystywane w praktyce, co pokazała strategia posła Patryka Jakiego (politolog po Uniwersytecie Wrocławskim) w ostatniej kampanii wyborczej.
- Oczywiście nie każdy politolog musi się zajmować polityką, ale warto zwrócić uwagę, że w ostatnich wyborach prezydenta Opola trzech z sześciu kandydatów - Arkadiusz Wiśniewski, Marcin Ociepa i Norbert Honka - to pracownicy naszego instytutu - mówi nam Haber.
Z naszym gościem rozmawialiśmy także o nowych mediach , między innymi o nowym kierunku na studiach drugiego stopnia (zarządzanie informacją w nowych mediach), które uniwersytet uruchomił, by zagospodarować swoich absolwentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej.
Posłuchajcie: