Przypomnijmy, centrum rozpoczęło działalność kilka dni temu. Mieści się w jednym ze skrzydeł urzędu, a jego celem jest usprawnienie obsługi cudzoziemców. Składa się z 20 sal operacyjnych, w których znajdują się 33 stanowiska obsługi.
Jak się okazuje klientów urzędu wojewódzkiego jest coraz więcej, dlatego od jakiegoś czasu w urzędzie funkcjonują też specjalne elektroniczne bramki.
- „Zameldowanie się” w urzędzie dotyczy wszystkich, nie tylko tych, którzy odwiedzają Centrum Obsługi Cudzoziemców. To nowość, która może być uznawana za pewnego rodzaju przeszkodę, ale chodzi nam tylko o bezpieczeństwo. Od dłuższego czasu pracownicy sygnalizowali, że liczba osób wchodzących do urzędu jest zbyt duża, jest to niemożliwe do zmonitorowania, stąd system bramkowy – mówiła w Loży Radiowej Violetta Porowska.
Wicewojewoda zwróciła uwagę, że teraz liczba osób, która wchodzi na piętra jest dużo mniejsza, z czego cieszą się pracownicy, ale też klienci, którzy teraz otrzymują właściwą informację, gdzie mogą załatwić swoją sprawę.
Z Violetta Porowską rozmawialiśmy także o sytuacji hydrologicznej na Opolszczyźnie. Pod koniec ubiegłego tygodnia, w związku z falą wzmożonych opadów zorganizowano wideokonferencję, którą poprowadził dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego OUW wraz z KW Państwowej Straży Pożarnej. Wtedy starostowie informowali o stabilności sytuacji.
- Na całe województwo w dniu 22 maja odnotowano 55 zdarzeń. W porównaniu do tego co działo się w sąsiednich województwach, nie były to zdarzenia poważne i zagrażające – mówiła Porowska. - Nasze służby cały czas monitorowały sytuację, teraz przed nami burze z gradem, ale służby są w gotowości bojowej i nie wywołujmy wilka z lasu – dodaje wicewojewoda.