Nasz gość stwierdził, że każde rozwiązanie drogowe jest korzystne dla jednych, ale w jakimś stopniu niekorzystne dla innych mieszkańców miasta.
- A naszym zadaniem jest wybór najkorzystniejszego wariantu - przekonywał.
Sprawa średnicówki jest w toku, rozpatruje ją Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która rozstrzygnęła już za to na korzyść inwestora sprawę obwodnicy południowej.
- Na razie nie wiemy jeszcze, skąd weźmiemy pieniądze na to zadanie, potrzeba będzie na nie od 370 do 400 mln zł - stwierdził. - Samo projektowanie potrwa ze dwa lata, ale pozwolenie środowiskowe zatwierdzone przez GDOŚ jest ważne 10 lat, więc mamy sporo czasu.
Bahryj przypomniał też o innych kosztownych zadaniach drogowych które są lub będą realizowane w Opolu: 70 mln zł na ulicę Niemodlińską, 160 mln zł na obwodnicę piastowską czy 30 mln zł na Dworzec Wschodni.