Piotr Mielec i Magdalena Matyjaszek o promocji regionu w raporcie NIK i promocji Opola w kraju i za granicą
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała na początku października raport, w którym pozytywnie oceniła OROT za promocję turystyki, ale zwróciła uwagę, że brakuje narzędzi aby zmierzyć ich efektywność.
- To jest pytanie z którym często się spotykamy np. na targach turystycznych czyli ilu turystów do nas przyjechało dzięki tym targom. Albo kiedy wydamy przewodnik, pojawia się pytanie ilu turystów nas odwiedziło w związku z tym przewodnikiem. Oczywiście tego nie da się zmierzyć. Na szczeblu regionalnym i centralnym brakuje badań ruchu turystycznego, które byłyby prowadzone rok do roku. My wiele razy postulowaliśmy na spotkaniach Polskiej Organizacji Turystycznej, że należałoby wprowadzić jednolity system na terenie całej Polski. Koordynatorem badań ruchu turystycznego powinien być albo POT albo Ministerstwo Sportu i turystyki. Chodzi o to, by na terenie całego kraju, w każdym województwie, rok do roku, prowadzić badania tą samą metodą – mówił Mielec.